Hopp over navigasjon

MAX åpner restaurant i Kongsberg

29.08.2024 10:12 (Oppdatert 01.10.2024 07:52)

MAX Burgers åpner nå en restaurant i Kongsberg, som blir burgerkjedens åttende restaurant i Norge. Totalt har den svenske burgerkjeden 193 restauranter i Sverige, Norge, Danmark og Polen. På restauranten, som ligger ved siden av E134, er det plass til 244 gjester, og med åpningen har MAX skapt 40 nye arbeidsplasser i området.

Norges åttende MAX-restaurant har rikelig med sitteplasser, 137 plasser innendørs og 107 utendørs, og ligger strategisk til ved motorveien. For gjester som kommer med bil, er det gode parkeringsmuligheter og ladestasjoner, samt drive-in.

- Vi er veldig glade for å åpne enda en MAX-restaurant i Norge - det er et steg fremover for vår visjon om å bli verdens beste burgerkjede. Vi har store planer for Norge og ønsker å vokse over hele landet. Målet vårt er å gjøre MAX kjent og verdsatt, og det er en utfordring vi er mer enn klare for, sier Richard Bergfors, administrerende direktør i MAX Burgers.

Tonje Fjellum er nytilsatt restaurantleder på MAX Kongsberg og har jobbet innen burgerkjeden i seks år. Hun er veldig entusiastisk for å ta på seg sin nye utfordring, der hun ser jobben på MAX som en oppdrag utover det vanlige. Hun verdsetter muligheten til å bli kjent med nye mennesker og utvikle seg selv både profesjonelt og personlig.

- Min største motivasjon er å levere de beste burgerne og servicen til våre gjester. Jeg ser frem til å skape et arbeidsmiljø på MAX Kongsberg der alle trives og jobber sammen mot et felles mål. Hvis du leter etter en variert og morsom arbeidsplass der du kan utvikle deg både personlig og profesjonelt, er MAX Kongsberg stedet for deg, sier Tonje Fjellum, restaurantleder MAX Kongsberg.

Åpningsseremonien finner sted 28. august kl. 10:00 og ledes av Richard og Christoffer Bergfors, administrerende direktør og visedirektør, sammen med restaurantleder Tonje Fjellum. Til stede under seremonien for å klippe det røde båndet er Kongsberg Idrettsforening som MAX sponser, representert av Marius Berg fra klubben.

- KIF er en viktig samfunnsaktør i Kongsberg og vi ønsker å skape gode oppvekst- og levevilkår for befolkningen. Støtten fra MAX Burgers er med på å bidra til at KIF kan fortsette arbeidet med å gjøre Kongsberg til et enda bedre sted å bo i, sier Marius Berg, leder Kongsberg IF.

For MAX er det viktig å støtte idretten og fremme en aktiv livsstil. Ved å støtte idrettsforeninger ønsker burgerkjeden å bidra til å skape en positiv og inkluderende miljø der alle kan føle seg velkomne og deltakende.

- MAX har en lang historie med å støtte foreninger og idrettsinitiativer og vi er utrolig stolte av å være en del av Kongsberg IF brede satsning innen idretten, sier Christoffer Bergfors, visedirektør på MAX Burgers.

Restauranten ligger på Drammensveien 166, 3612 Kongsberg, og er åpen søndag til torsdag klokken 10:00 - 01:00 samt fredag til lørdag klokken 10:00 - 03:00.