Hopp over navigasjon

Lenge før apper og mobiltelefoner preget matopplevelsen, startet vår reise i naturskjønne Norrland. I 1968, i Gällivare, grunnla Curt Bergfors og Britta Fredriksson den første MAX-restauranten, da kalt X-grillen. Inspirert av amerikanske drive-ins, men med en sterk visjon om bærekraft og kvalitet, satte de en ny standard for hurtigmat i Sverige. 

MAX er en svensk familieeid hamburgerkjede med over 180 restauranter i Sverige, Norge, Danmark og Polen. Selskapet ble grunnlagt i 1968 i Gällivare av Curt Bergfors og Britta Fredriksson og drives fortsatt i dag av familien Bergfors med Richard og Christoffer Bergfors, sønner av Curt og Britta, som konsernsjef og visekonsernsjef. Siden 1968 har vi vokst til å bli en av Sveriges mest suksessrike burgerkjeder. Les mer om vår historie her. 

Vårt ansvar

Vår ambisjon er å bli verdens beste burgerkjede ved å forene matglede med positiv samfunnspåvirkning. Bærekraft er en del av vårt DNA, og vi har en sterk tro på at alle kan bidra til en bedre verden. Siden starten i 1968 har vi arbeidet for å ta ansvar i samfunnet vi opererer i. Vårt fokus har vært og er miljø, helse og sosialt ansvar. Vår reise mot en bærekraftig virksomhet er en invitasjon til alle om å være med og gjøre en forskjell.  Les mer om hvordan vi tar ansvar her.

Restauranter: 195
Ansatte: 8000
Omsetning: 5,4 milliarder
Markeder: 4
Solgte burgere per dag: ca. 150 000